23 ianuarie 2018

Florăria online cu buchete comestibile, ideea unei câmpinence cu spirit întreprinzător

Dacă se spune că nu tot ce zboară se mănâncă, ei bine, aflaţi că nu orice buchet cumpărat sau primit în dar se desface şi se pune în apă. Unele buchete florale se mai bagă parţial şi în gură. Este vorba despre buchetele comestibile (alcătuite din flori, alături de fructe, legume și mezeluri, în diferite combinaţii). Am spus „parţial”, pentru că, desigur, florile nu se pot mânca, dar celelalte „ingrediente” sunt nu doar comestibile, ci absolut delicioase, fiind de bună calitate. Cine crede că am luat-o din loc, are (tot parţial), dreptate. Informaţia aceasta cu buchetele comestibile am luat-o dintr-un loc, un loc cu totul special şi unic în peisajul comerţului câmpinean: magazinul on-line impatiens.ro  administrat de câmpineanca Daniela Stoian, un întreprinzător cu un simţ estetic deosebit, cu gusturi rafinate şi proiecte investiţionale dintre cele mai cutezătoare. Nu credeţi? Intraţi pe site-ul impatiens.ro şi vă veţi convinge. 


Dacă tot aţi ajuns la acest articol şi în acest punct al său, mai zăboviţi puţin şi puteţi afla ce înseamnă această iniţiativă privată cu totul deosebită chiar de la sursă: „Florăria noastră Impatiens.ro - practic un magazin on-line, vrea să fie alături de câmpineni în cele mai importante momente din viaţa lor. Proiectul Impatiens.ro. este ca un răsad de floare, răsărit dintr-o sămânță mică de tot, în care eu am pus foarte mult suflet, susținută de cei dragi mie. Suntem la început, dar am încrederea că ne vom dezvolta. Impatiens.ro nu este o florărie în sens clasic. Este un magazin de cadouri, de aranjamente și buchete comestibile din fructe, legume și mezeluri alături de floricele parfumate, ultimele având doar menirea de a mangâia aspectul buchetului. Doresc să fac mențiunea că nu e vorba de sculptură în fructe, de carving, ci pur şi simplu despre buchete din fructe ori legume, proaspete, întregi și parfumate. 


Impatiens.ro e şi un hobby, pentru că ador să fac lucruri care aduc satisfacție, nu doar mie, ci și celor din jur. Am dorit să revoluționez clasicele buchete cu flori și să aduc într-un singur aranjament atât fructele, cât și legumele, dar și mezelurile. Am să rog fiecare cititor să facă un exercițiu de imaginație și să-și închipuie că este invitat de un prieten la un grătar. Pe de o parte, trebuie să cumpărați gazdei un buchet de flori, iar pe de alta, să vă aduceți contribuția  la grătar. Ei bine, asta face Impatiens.ro: vine în întâmpinarea dvs. cu un aranjament cu mezeluri, cârnâciori, legume pentru grill și, de ce nu, și două-trei floricele – toate într-un singur buchet. Vă duceți mai puțin încărcat, dar faceți mai multă impresie. Ca să nu zic senzație, să fiu mai modestă. Sau închipuiți-vă o seara romantică în care soțul sau iubitul își stoarce creierii ca să-și aducă aminte ce flori îi plac soției sau iubitei. Și să mai aibă grijă și de o căpșună, ceva acolo lângă șampanie. Ah, nemaivorbind că poate sunteti și la dietă. Și aici Impatiens intervine cu o soluție salvatoare: un buchet  din fructe, bogat și aranjat ca la carte, plus niște floricele vesele. Așa mi-a venit ideea proiectului. Tot timpul eram în dilemă:  ce cadouri să facem la diverse evenimente. Acum am rezolvat această problemă. Și, în afară de asta, la rândul meu, de câte ori primeam un buchet de flori, în câteva zile trebuia să-l arunc și să mă despart de el. Urăsc despărțirile de acest fel. Tocmai de aceea am decis să nu mai fie nevoiți oamenii să își ia rămas bun de la lucrurile perisabile primite din dragoste (de la iubiți, prieteni, rude) într-o manieră atât de dură. Pentru a face mai plăcuta experiența cu buchetul, am decis să înlocuiesc florile cu fructe și legume. Așa au luat naștere fel de fel de buchete savuroase care nu vor mai ajunge niciodată la coșul de gunoi. Nemaivorbind că vor rezista și mult timp. 


Buchetele noastre sunt frumoase, sănătoase și comestibile. Și, în plus, scapi de grija schimbatului apei în glastră. Fiindcă buchetele noastre nu au nevoie de apă. Fructele sunt întregi, nu sunt perisabile, iar cele câteva floricele sunt puse în fiole cu apă, deci rezistă până mâncați buchetul. Dar tocmai din cauză că lumea nu este învățată cu așa ceva, apar greutățile. Este destul de greu să convingi doar prin fotografiile afișate pe site. De cele mai multe ori clienții mă întreabă dacă sunt din plastic, dacă sunt pozele buchetelor reale ori sunt trucaje, fake-uri. Însă am convingerea că încet, încet clienții se vor autoeduca și vor înțelege că buchetul Impatiens îmbină utilul cu frumosul și plăcutul. Am avut parte de clienți mai excentrici care au comandat buchete de ardei iute pentru șefe, buchete de mezeluri pentru șefi, buchete elegante din fructe pentru înduplecarea soțiilor. 


Am avut chiar idei mai trăsnite pentru buchetul de mireasă. Le-am făcut cu o singură condiție: am rugat-o pe mireasă să renunțe la obiceiul cu „aruncatul buchetului”. Ar fi avut de suferit săracele fete care așteptau să-l prindă. Cu privire la prețuri, am testat piața în toate felurile. Eu încerc să le scot cât mai jos. Toată  lumea se uită la bani, e normal să fie așa. Dar nu înțeleg totuși de ce lumea preferă să dea banii pe trei garoafe într-un celofan decât pe trei mandarine și două mere. Noi avem prețuri de la 60 ron (pentru buchetele din fructe și legume) până la 200 de ron (pentru buchetele bărbătești din mezeluri și cutiile cu flori şi French macarons). Lumea se ferește și de mediul on-line. Sigur, nu vorbesc aici de tineri.  Însă magazinul on-line are avantajele lui: poți fi la dispoziția clienților oricând, zi și noapte, întrucât magazinele online nu se închid niciodată; te adresezi unui public mult mai larg; cheltuielile pentru deschiderea unui astfel de magazin sunt mult mai mici decât în cazul unui magazin clasic – costurile legate de chirie, întreținere, angajați, sisteme de alarmă și pază sunt evitate; nu e necesar să ai stocurile pline ș.a. 


Pe de altă parte, consumatorii au partea lor de avantaje: economisesc timp, nu mai este nevoie să facă un drum până la magazin și să colinde printre raioane pentru a găsi ceea ce caută; un magazin online îi ajută sa facă mai ușor comparații între produse, folosindu-se de diverse filtre de sortare, precum prețul sau calitatea. Noi am reușit să aducem magazinul on-line prin publicitatate în primele pagini ale căutărilor, este o muncă intensă și în aces sens. Doresc să asigur toti clienții că site-ul nostru este unul securizat, inclusiv din punct de vedere al plății cu cardul. În acest sens am obținut și o ofertă din partea băncilor partenere inclusiv pentru plata în rate. De asemenea, în ceea ce priveste transportul, pentru comenzile în Câmpina și București, transportul este gratuit și este efectuat prin curierul propriu. Gandiţi-vă că un buchet din fructe are vreo 2 kg. Comenzile le primim fie prin intermediul site-ului www.impatiens.ro, fie pe e-mail la office@impatiens.ro, fie telefonic la 0727189769. Plata se face fie prin virament/ transfer bancar, fie în numerar, ramburs la primirea buchetului. Comanda trebuie efectuată cu minim 24 de ore înainte - pentru Câmpina și București, iar  pentru alte locații, cu cel puțin trei zile înainte. Pentru livrare termenul este de 48 de ore (2 zile lucrătoare) de la confirmarea comenzii. Munca noastră consecventă de câteva luni, de când am deschis (din mai 2017), a început să dea roade. Am avut un contract de colaborare cu o televiziune, o invitație de participare la Gala de premiere a doamnelor avocet, Gala „Lady Lawyer” ce s-a desfășurat la București, în organizarea Legal Magazine și a Camerei de Comerț a României. Vă spun sincer, toată lumea a fost încântată. De aceea, pentru că alții au avut încredere în Impatiens, îi invit și pe câmpineni să facă la fel. Nu-i vom dezamăgi și îi asigurăm de produse unicat, sănătoase și frumoase”, ne-a declarat Daniela Stoian.
Adrian BRAD

Editorial. RESET

…mi-aș dori un Premier din specia homosapiens. Lumea a rîs, crezînd pesemne că mă gîndesc la Einstein sau la Făt-Frumos. Între timp, am devenit realist: m-aș mulțumi și cu o oaie. PS: Ne vedem pe 20, da? (Mihai Șora)

De multă vreme deprimarea generală nu a atins asemenea cote. Pe măsura unor speranțe iraționale, după care președintele ar fi putut opri desemnarea aberantă a acestei doamne nimeni să ne conducă destinele. Doar două declarații consemnez în context: 1. Nici măcar Dragnea nu a găsit nimic de spus despre competențele doamnei, vorbind doar despre firea sa neconflictuală, un fel de a spune că dânsa nu are, de fapt, nicio părere, nicio personalitate, nicio calitate. 2. Președintele care spune că a decis să mai dea o șansă PSD-ului. Nu partidul-stat-mafie trebuie să mai primească, însă, o șansă, ci România. Care e altceva. Și care nu prea mai are. Îmi pare rău să-i contrariez pe cititorii mei, dar vina nu este doar a PSD-ului. Ei doar speculează cu un cinism maxim, o lipsă de moralitate axiomatică și o prostie cum nu a existat până acum nici în anii 50 la conducerea țării, doar speculează, deci, o învestire democratică.  Altfel spus: votanții psd sînt de vină pentru situația țării, plus scîrbiții care nu s-au dus la vot pentru că „toți sînt la fel, nu se poate face nimic” (cea mai pernicioasă teorie care circulă în societatea noastră). Ei au dat o putere total nedemocratică unei echipe de proști ticăloși. Punct. Restul sînt nuanțe irelevante în context. Nu e corect politic ce spun, firește, dar e pentru prima oară în istoria țării cînd răul vine exclusiv din noi, din analfabetismul nostru funcțional, pe cînd contextul extern este în cea mai mare parte favorabil. Pe mine asta mă scoate din sărite. Cei care din 90 încoace votează imperturbabil același partid, ei sînt argumentul forte al hoardei care controlează țara. 
Urmărind „temperatura” comentariilor publice, văd că revolta împotriva acestei desemnări sfidătoare prin lipsa oricărei calități (am putea deschide în context o discuție și despre cine sînt europarlamentarii noștri, de pe vremea lui Eba nu s-au mai luat în colimator aceste sinecuri) nu e nici pe departe atît de generală pe cît spun optimiștii. De fapt, dincolo de legile justiției, psd-ul a ocupat deja țara, și-a pus oamenii în absolut toate funcțiile care contează, la toate nivelurile locale și naționale, i-a fidelizat prin salarii mărite și complicități locale, în acest context a dori alegeri anticipate este o fantasmagorie, ele nu ar aduce decît alte procente în plus caracatiței rapace. Asta, cuplat cu lipsa unei opoziții credibile (pnl este o parodie, mai preocupat să se lupte cu usr decît cu Dragnea și ai lui), lasă puține speranțe. Rămîne societatea civilă, necesitatea unei revolte (scriu sîmbătă dimineață, nu știu cum va fi diseară), dar revolta e bună să înlăture defectul, nu poate pune ceva în loc. Gestul lui Dragnea de a numi premieri din ce în ce mai inconsistenți și miniștri pe măsură, de a-și bate joc de logica elementară cu fiecare declarație (dna. Carmen și ceilalți tot invocă „partidul”, nici nu le trece prin cap că au răspunderi constituționale față de țară, nu de partid), de a invoca religios un fantomatic „program de guvernare” (dna. Viorica: „Noi NU ne raportăm la oameni, ne raportăm la un program de guvernare”) care țintește doar decuplarea noastră de lumea democratică este gestul unui autocrat de tip: fac pentru că pot. Ce imuni s-ar simți ăștia apărați de Maica Rusie! Înțelegem acum de ce, de cel puțin cinci decenii, învățămîntul românesc declină pe o pantă cînd mai blîndă, cînd mai accentuată. Toate specimenele astea politico-mediatice care ne-au confiscat țara și prezentul și viitorul sînt rodul acestui învățămînt care face o contraselecție ireproșabilă. 


„Astă pleavă, ăst gunoi”, vorba lui Eminescu sînt acum „de-ai noștri, dintre noi”. Imposibilitatea noastră de a ne coagula pentru ca „băieții buni” să cîștige… mi-e teamă că asta va fi principala lecție a anului unirii. Meseria de cetățean, vorba lui Liiceanu, este o meserie foarte grea. Care nu se învață la școală, indiferent de programă. Da, ei sînt foarte uniți în jurul intereselor trans-partinice de gașcă. Nu mai fac nici un efort de a-și disimula intențiile, declarațiile lui Dragnea de la înscăunarea acestei „doamne nimeni” au fost un fel de a ne spune direct: sînteți niște proști! Ce înseamnă alta: nu eu voi face propunerile? Felul acesta de a ne prosti în față este intolerabil. Cine acceptă acest tratament, prin sofisme de genul „nu se schimbă nimic”, înseamnă că acceptă să fie făcut prost. Pentru mine, actuala putere este evident ilegitimă – era astfel încă de la alegeri – dar s-a delegitimat și mai mult prin anularea programului cu care a cîștigat. De un an, în România nu se face nimic, pentru că toate energiile sînt canalizate spre blocarea justiției. Înalta trădare mi se pare o încadrare numai potrivită pentru această burtăverzime arogantă și lacomă. Nu putea Dragnea amîna cu o singură zi debarcarea marionetei Tudose, pentru a-l primi cum se cuvinte protocolar pe premierul Japoniei? Cine măsoară pagubele materiale și morale suferite de România în urma acestui gest de furie irațională? Țuțea spune că comunismul se combate cu Codul Penal. Ăstora nu le ajunge un singur cod… nu există încadrări suficient de dure pentru a pedepsi pierderea, de exemplu, prin emigrare, a mii de creiere strălucite, sătule să fie batjocorite de cranii vide. Încă ceva: protestele astea sînt greu de combătut pentru că nu au caracter partinic. Nu pot fi anexate, și asta e bine. 
Christian CRĂCIUN

O asociație a iubitorilor de animale era să desființeze serviciul de gestiune a câinilor comunitari

Am informat cititorii, în mai multe rânduri, despre tinerii localnici iubitori de animale care veniseră să le arate consilierilor municipali cele peste 4500 de semnături de la câmpinenii ce susțineau campania pe care acești tineri doreau să o promoveze cu finanțare de la bugetul local: aceea de sterilizare a câinilor și pisicilor fără pedigriu, dar și fără stăpân. Ei bine, acești tineri s-au organizat într-o o asociație locală de protecție a animalelor și i-au făcut plângere penală lui Alexandru Chirobocea, administratorul azilului chinologic de la Zorile, finanțat de către municipalitate. Foarte supărat, acesta a declarat conducerii Primăriei că renunță la afacere și că nu mai vrea să prelungească, sub nicio formă, contractul cu municipalitatea pentru gestionarea câinilor comunitari, contract care expiră pe 31 ianuarie 2018. Reprezentanții administrației locale s-au văzut puși într-o situație extrem de ingrată, chiar gravă, căci firma lui Chirobocea ar fi plecat cu tot cu autorizațiile de funcționare, care se obțin cu multă greutate. Pe de altă parte, până la adoptarea bugetului local pe anul 2018, nu se poate demara nicio procedură de licitație pentru adjudecarea acestui serviciu. Nemaivorbind că un caiet de sarcini, o notă de fundamentare și o licitație nu se pot realiza decât în câteva luni, răstimp în care de câinii din adăpost nu s-ar mai ocupa nimeni. Pusă într-o situație extrem de gravă, conducerea Primăriei a propus tinerilor din Asociația „Arca lui Norocel” să preia serviciul de gestionare a câinilor comunitari, dar aceștia au refuzat, motivând că nu au doctor, că autorizațiile legale de funcționare sunt greu de obținut, că nu se pricep, că e prea greu. Deodată, tinerii aceștia nu mi s-au mai părut atât de simpatici. Păi când pornești un război, trebuie să fii sigur că îl câștigi. Nu doar așa, ca să fie arme și izmene pe luptători. Așadar, de la dorință la putință este drum lung și greu. Prea lung și prea greu pentru acești iubitori de animale declarați și dedicați. Nici primarul și nici consilierii nu au știut de la început să le spună că nu se pot finanța cu bani publici decât acțiuni de pe domeniul public (sterilizarea câinilor comunitari, de exemplu), iar nu și cele de pe domenii private (sterilizarea câinilor din gospodăriile private). După cum se vede, dragostea pentru animale a tinerilor pomeniți mai devreme nu se manifestă și prin îngrijirea efectivă a patrupedelor, ci doar prin protejarea lor de rele tratamente din partea oamenilor, precum și prin găsirea unor persoane gata să le adopte. Cam puțin pentru niște tineri care cu câteva săptămâni în urmă păreau că sunt în stare să dărâme munții pentru cauza patrupedelor fără stăpân. 
Am așteptat timp de două săptămâni un punct de vedere al Primăriei în legătură cu această problemă, iar zilele trecute Remus Bădulescu, administratorul public al Câmpinei, ne-a acordat un interviu, încercând să lămurească problema. De fapt, datorită insistențelor depuse de acest city-manager cu ani de experiență în domeniu, Alexandru Chirobocea a revenit asupra deciziei sale. Până la urmă, s-au adeverit vorbele unei doamne consilier care susținea că în Franța problema câinilor comunitari s-a rezolvat în primă etapă printr-o eutanasiere masivă, iar abia apoi, după atingerea unei mase critice favorabile, adopțiile patrupedelor au decurs corespunzător. Chirobocea, cu toate păcatele sale în administrarea azilului chinologic, a reușit să scape orașul de numeroase haite de câini fără stăpân, în prezent, estimându-se că pe domeniul public al orașului nostru sunt în libertate mai puțin de 100 de câini fără stăpân. Iar acest număr se păstrează chiar și cu toți câinii aduși periodic și ilegal din alte localități, eliberați mai ales noaptea din furgonete pe care nimeni nu a reușit să le identifice vreodată.


- Acum, aproape de expirarea contractului de concesiune a serviciului de gestionare a câinilor fără stăpân (SGCFS), sunteți mulțumit de activitatea firmei Alextib, operatorul acestui serviciu?
- În anul 2012, când am venit eu în Primăria Câmpina, situația câinilor fără stăpân era dramatică. Se întâmpla după două încercări eșuate cu două asociații de profil. Din ce am auzit după sosirea mea în primărie, asociațiile respective returnau câinii în teritoriu. Pe străzile orașului trăiau nestingheriți sute de câini, poate chiar aproape 1000. Vrând să rezolve problema, primăria a scos SGCFS la licitație. În prima etapă nu s-a prezentat nimeni. În a doua etapă, a fost prezentă o singură firmă: Alextib SRL, administrată de Alexandru Chirobocea. Nu spun că era cea mai bună variantă. Dar era unica posibilă, în acel moment. La începutul acestui an, pot spune că situația câinilor fără stăpân în Câmpina este controlabilă. Din păcate, în continuare, se abandonează câini pe teritoriul municipiului nostru, probabil, din cauza faptului că noi avem acest adăpost. Nu aș putea spune că sunt foarte mulțumit de activitatea operatorului, care a făcut, de-a lungul timpului, mai multe greșeli depistate de instituțiile de control abilitate de lege.  Dar, cu toate aceste aspecte negative, am putut curăța orașul de aceste patrupede. 
- S-a scris în presă că au fost depistate nereguli grave în activitatea firmei Alextib SRL.
- Într-adevăr, au fost constatate unele nereguli de către Curtea de Conturi și DGSV Prahova, dar deficiențele au fost mai mult de ordin tehnic, să le spun așa. Principala deficiență constatată de auditorii Curții de Conturi se referă la neplata utilităților de către Alextib SRL, pe perioada derulării contractului. Conform Legii serviciilor publice, acestea trebuiau plătitte de operatorul serviciului, iar nu de către Primărie, cum s-a întâmplat. Însă operatorul și-a asumat aceste plăți, și s-a angajat să returneze eșalonat întreaga datorie către executivul câmpinean. Am descoperit și noi deficiențe de ordin administrativ, medical etc, dar aceste deficiențe au fost în mare parte remediate. 
- Investițiile făcute de către operator în adăpostul canin au fost corespunzătoare?
- O altă neregulă semnalată de Curtea de Conturi a fost faptul că nu aveam o listă cu investițiile făcute de Alextib la adăpostul canin. Pentru aceasta am solicitat unui evaluator independent să constate care este situația, iar acesta este în curs de evaluare a situației. Din informațiile noastre, se pare că operatorul a făcut investiții importante în clădiri, parcul auto, țarcuri, padocuri,  valoarea totală a acestor investiții fiind cea cerută prin caietul de sarcini. 
- Care sunt etapele corespunzătoare pe care trebuie să le parcurgeți pentru încheierea unui nou contract?
- Va trebui să elaborăm un caiet de sarcini și un regulament care vor fi supuse aprobării Consiliului Local. După aceea vom intra în procedura de ofertare pe portalul achizițiilor publice SEAP. Regulamentul, caietul de sarcini și fundamentarea trebuie revizuite în urma unor modificări legislative apărute în anul 2014. Regulamentul va fi dat spre analiză și asociațiilor de protecție a animalelor, care pot veni cu propuneri de îmbunătățire a textelor. De asemenea, el va fi consultat, în prealabil, și de Comisia de administrație publică din Consiliul local. După ajungerea la termen a prezentului contract și până la încheierea unui nou contract de concesiune vor trece aproximativ 90 de zile. Pentru a nu rămâne fără un administrator al SGCFS, Consiliul Local va prelungi vechiul contract până la atribuirea viitorului contract. Pentru că Asociația „Arca lui Norocel” i-a făcut administratorului Alexandru Chirobocea  o plângere penală, acesta a refuzat prelungirea contractului cu firma sa, motivând că s-a săturat de atâtea reclamații și acuzații. A trebuit să ducem tratative susținute pentru a-l convinge se revină și să accepte prelungirea contractului. Ar fi fost foarte grav dacă rămâneam cu serviciul descoperit, având în vedere că toate autorizațiile sunt luate pe firma operatorului. Primăria Câmpina nu deține nicio autorizație pentru acest adăpost.
- Credeți că asociațiile de protecție a animalelor, cum este bunăoară „Arca lui Norocel”, ar putea constitui o alternativă la actualul operator.
- Sunt convins că nu, deoarece nu au experiență și nu dețin logistica necesară, personalul medical sau tehnicienii necesari. Și, de altfel, au recunoscut singuri acest lucru. De la dorință la putință este cale lungă. Dragostea de animale nu se măsoară doar în vorbe spuse în apărarea acestor animale de cei care le-ar putea maltrata, ci și în fapte și acțiuni concrete pentru ca viața acestor patrupede să se desfășoare în condiții decente. În atribuirea noului contract de concesionare noi ne vom face treaba cât mai profesionist, consultând specialiști și asociații de iubitori de animale.  
Adrian BRAD

Școala Gimnazială „Ion Câmpineanu” va avea o sală de sport

De mai mulți ani, conducerea Școlii Gimnaziale „Ion Câmpineanu”, una dintre cele mai vechi instituții de învățământ din oraș, tot face demersuri pe lângă autoritățile centrale în vederea obținerii aprobării pentru ridicarea unei săli de sport în curtea unității. Până la urmă, Compania Națională de Investiții (CNI), din cadrul Ministerului Dezvoltării, și-a dat acordul pentru această construcție, solicitând legislativului municipal predarea către Ministerul Dezvoltării Regionale a unui teren în suprafață de 1.484 metri pătrați situat pe terenul din partea stângă a școlii. Acolo va fi construită o sală de educație fizică școlară (aceasta este denumirea oficială a sălii de sport) prin Programul Național Construcții de Interes Public - Săli de sport.


Așadar, sala de sport va fi construită de CNI, cu bani de la Ministerul Dezvoltării Regionale, contribuția Consiliului Local Câmpina fiind punerea la dispoziția CNI a terenului afferent. Primăria Câmpina a realizat toate documentațiile tehnice necesare, suportând cheltuielile cu întocmirea dosarului, suma alocată în acest sens din bugetul local nefiind deloc de neglijat. Tot municipalitatea câmpineană va finanța lucrările de realizare a racordurilor la utilități a clădirii viitoarei săli de sport.
Școala Gimnazială „Ion Câmpineanu” are patru profesori de educație fizică, dar nu are și nu a avut niciodată o sală de sport corespunzătoare. Orele de educație fizică se desfășoară într-o sală obișnuită de clasă, deci nu în cele mai bune condiții. O altă unitate de învățământ care solicită de foarte multă vreme înființarea unei săli de sport este Școala Gimnazială „B.P.Hașdeu”. Pentru această investiție Primăria Câmpina dorește să acceseze fonduri europene.
Adrian BRAD

Pentru sesiunea ianuarie 2018, se cunosc rezultatele examenului de admitere la Școala de Poliție

Pentru diminuarea deficitului de personal, în luna ianuarie 2018, MAI a organizat, în premieră, o sesiune de admitere în școlile de agenți și subofițeri. Au fost scoase la concurs 2.880 de locuri: 1600 pentru agenți de poliție, 700 pentru subofițeri jandarmi, 300 pentru subofițeri pompieri și 280 pentru polițiști de frontieră. Locurile scoase la concursurile de admitere sunt comune – femei și bărbați, cu excepția celor aprobate la Școala de Subofițeri și Protecție Civilă „Pavel Zăgănescu” Boldești, care sunt doar pentru bărbați. Ca și în trecut, recrutarea candidaților s-a realizat în funcție de domiciliu, respectiv reședința acestora, de către departamentele de resurse umane de la nivelul unităților teritoriale și centrale ale Inspectoratului General al Poliției Române, Inspectoratului General al Poliției de Frontieră, Inspectoratului General al Jandarmeriei și Inspectoratului General pentru Situații de Urgență. Proba de verificare a cunoștințelor a constat într-un test scris la limba română și o limbă străină. Pe lângă testul scris, candidații au avut de trecut probele sportive și evaluarea medicală. Şcoala de Agenţi de Poliţie „Vasile Lascăr” din Câmpina  a scos la concurs 1300 locuri. 


Aceasta a fost prima admitere la care nu au mai existat criteriile legate de înălțime și de limita maximă de vârstă. Pentru cele 1.300 locuri scoase la concurs s-au înscris inițial 10.404 candidați. După verificarea dosarelor și testarea psihologică, au rămas în cursă 6.152 candidați, iar dintre aceștia, 5.800 s-au prezentat la Câmpina pentru a participa la concursul de admitere. Dintre ultimii menționați, numai 3.850 candidați au trecut cu bine de probele eliminatorii (contravizita medicală și testarea aptitudinilor fizice) și au susținut proba scrisă (test grilă la limba română și o limbă străină – engleza sau franceza). 
La finalul examenului, cel mai pregătit candidat a fost argeșanul Marius Ioan Deaconu, care a obținut cel mai mare punctaj la proba scrisă (93 de puncte). Pe urmatorele două locuri s-au clasat vâlceanul Adrian Angheluș (90 de puncte) și Vlad Cârciumaru (tot 90 de puncte, dar cu o medie mai mică la bacalaureat), din județul Olt. De menționat este faptul că pentru locurile rezervate romilor, prima s-a clasat Raluca Dumitru, cu 92 de puncte, foarte aproape de punctajul primului clasat de pe lista principală a candidaților, spre deosebire de alți ani, când primul candidat rom admis era destul de departe de cel mai pregătit candidat al sesiunii. Între primii zece admiși se numără patru băieți și șase fete. Punctajul minim cu care s-a intrat la această sesiune de admitere este de 54 puncte și a fost obținut de 90 de candidați. Doar patru dintre ei au fost declarați admiși, în limita locurilor disponibile, departajarea făcându-se pe baza mediei de la bacalaureat. Contestațiile s-au depus în termen de 24 de ore de la afișarea rezultatelor, iar rezultatele finale, după soluționarea contestațiilor, vor fi afișate la sediul instituției și vor fi postate pe site-ul acesteia după alte 24 de ore de la finalizarea depunerii contestațiilor. Așadar, în dimineața acestei zile de marți, cu puțin înainte de apariția publicației noastre, rezultatele finale sunt cunoscute. Candidații declarați admiși vor începe cursurile pe 29 ianuarie, iar durata de școlarizare este de un an.
Adrian BRAD

APARIŢIE EDITORIALĂ: „Hasdeu: simţesc că mă fac zeu! sau de la Vladimirescu la tigaia lui Dinescu”

Semnalăm apariţia volumului „Hasdeu: simţesc că mă fac zeu! sau de la Vladimirescu la tigaia lui Dinescu”, editat de Centrul Judeţean de Cultură Prahova cu sprijinul Consiliului Judeţean Prahova şi apărut la Editura Mythos (Ploieşti, decembrie 2017).


Autor este profesorul Octavian Onea, cunoscut publicist şi fost muzeograf al Muzeului „B.P. Hasdeu” din Câmpina între anii 1968 - 1998, al cărui autoportret, datat 1 februarie 1970, îl găsim schiţat la pagina 10.
Prezentată drept o „culegere de mottouri, în două acte, cu cinci tablouri şi un epilog”, cartea are următoarele personaje: Bogdan Petriceicu Hasdeu (membru al Academiei Române; deputat liberal; directorul Arhivelor Statului; profesor universitar; membru în Consiliul Permanent al Ministerului Instrucţiunii Publice şi Cultelor, 46-48 ani); Iulia Hadeu (fiica lui B.P. Hasdeu, studentă în Filosofie la Sorbona, 16 ani); D-na Iulia Hasdeu (soţia, 46 ani); I.C. Brătianu (Preşedintele Consiliului de Miniştri); Mihail Kogălniceanu (membru al Academiei; deputat liberal democrat); Titu Maiorescu (membru al Academiei; membru în Consiliul Permanent al Ministerului Instrucţiunii Publice şi Cultelor); D.A. Sturdza (membru al Academiei; Ministrul Instrucţiunii Publice şi Cultelor, de la 2 februarie 1885 la 1 martie 1888); Ion Câmpineanu (deputat liberal; Ministrul Domeniilor Statului); Anastase Stolojan (deputat); Emil Costinescu (deputat liberal, redactor la Românul”), Nicolae R. Locusteanu (preşedintele provizoriu al Camerei Deputaţilor); C.M. Ciocazan (deputat liberal); Generalul D. Lecca (preşedintele Camerei Deputaţilor); G. Chiţu (membru al Academiei; Ministrul Instrucţiunii Publice şi Cultelor, de la 23 iunie 1884 la 2 februarie 1885); C.D. Mumuianu (subdirectorul Arhivelor Statului, şeful Secţiunii Bunurilor Publice); Ioan Bianu, Lazăr Şăineanu, Ioan Bogdan, Nicolae Iorga, Ilie Bărbulescu (toţi licenţiaţi în Litere); Take Pandrav (directorul Administraţiunii Domeniilor Statului); Take Ionescu (avocat, deputat liberal); Auguste Clavel (publicist); Dimitrie Onciul (profesor universitar, subdirectorul Arhivelor Statului, şeful Secţiunii Istorice şi de Stat); Zamfir C. Arbore (inspectorul Arhivei Sucursalei din Iaşi, translator de paleo-slavă); Nicolae Cosăcescu (caligraf); Iuliu Tuducescu (copist), precum şi alte personaje, cum ar fi un tipograf, un fecior, un soldat, un gardian public, deputaţi ori un director de teatru. (E.P.)

Cabinet de cardiologie la SanConfind

În următoarele zile, la Spitalul SanConfind se va deschide în regim ambulatoriu Cabinetul Cardiologie, unde va acorda consultații doamna doctor Aura Elena Nica. Cel mai bun cardiolog câmpinean nu mai are nevoie de nicio prezentare pentru locuitorii municipiului nostru, dar pentru cei din Ploiești sau din alte localități ale județului Prahova mai îndepărtate de zona Câmpina putem preciza că doamna doctor Nica este un medic foarte bine pregătit, devotat meseriei și realizării unui act medical la cele mai înalte standarde. Dr. Nica vine de la Spitalul Municipal, unde a lucrat o lungă perioadă, răstimp în care a rezolvat multe cazuri dificile, ce păreau a fi de nerezolvat. Cabinetul Cardiologie  SanConfind va funcționa în relații contractuale cu CJAS Prahova, așa că pacienții vor putea primi consultații cofinanțate de Casa de Sănătate. 

Ultima săptămână de înscriere la concursul PERMIS PENTRU VIITOR

Organizator: Fundația Pentru Comunitate
Sponsor: MOL Romania Petroleum Products
Pot participa: tineri din medii defavorizate, elevi sau absolvenți de liceu, școli profesionale sau școală generală care au fost născuți între 1 ianuarie 1993 și 1 septembrie 2000 inclusiv.
Atenție!
Vârsta minimă pentru înscrierea la școala de șoferi în cazul categoriei C/CE este de 21 ani
Vârsta minimă pentru înscrierea la școala de șoferi în cazul categoriei D/DE este de 24 ani.
Perioada de depunere a solicitărilor: 29 noiembrie 2017 – 27 ianuarie 2018
Domeniul sponsorizării: Cheltuieli de calificare – acoperirea integrală sau parțială a costurilor obținerii permisului de conducere categoria B, C, D, tractoare agricole sau forestiere, troleibuze și tramvaie, și acoperirea integrală sau parțială a cheltuielilor aferente obținerii certificatului de competență profesională (atestat) pentru categoria C, CE, D sau DE.
Volumul total al sponsorizărilor: 75.000 lei

Fundația Pentru Comunitate în colaborare cu MOL România anunţă programul „Permis pentru viitor”, ediția a treia, 2017, pentru tineri din medii defavorizate, născuți între anii 1993 și 2000 inclusiv, elevi sau absolvenți de liceu, școli profesionale sau școală generală, care au nevoie de sprijin material pentru acoperirea cheltuielilor necesare obținerii permisului de conducere (școala de șoferi și taxele adiacente).
 Se pot înscrie tineri care:
1. Sunt la începutul carierei profesionale și/sau
2. Doresc să ocupe un loc de muncă, și la angajare este o condiție sau un avantaj existența permisului de conducere
3. Au un loc de muncă / se află în activitate, și permisul de conducere ar fi un instrument benefic în îndeplinirea atribuțiilor de serviciu
4. Au permis de conducere, dar pentru ocuparea unui loc de muncă sau îndeplinirea atribuțiilor de serviciu este o condiție sau un avantaj existența permisului de conducere categoria C, D, tractoare agricole sau forestiere, troleibuze, tramvaie
5. Din alte motive doresc să obțină permis de conducere, dar nu au posibilități materiale pentru acoperirea cheltuielilor aferente
MODALITATEA ACORDĂRII SPONSORIZĂRII
Un solicitant poate să obțină finanțare în valoare maximă de 3.000 lei pentru:
 - acoperirea integrală sau parțială a costurilor obținerii permisului de conducere categoria B, C, D, tractoare agricole sau forestiere, troleibuze, tramvaie.
- acoperirea integrală sau parțială a costurilor obținerii permisului de conducere categoria C, D, tractoare agricole sau forestiere, troleibuze, tramvaie.

Anunțul programului și formularele de înscriere se găsesc pe site-urile: www.pentrucomunitate.ro și www.molromania.ro.

DOCUMENTAȚIA DE PARTICIPARE
Dosarul trebuie să cuprindă:
1. Formularul de înscriere completat și semnat
2. Scrisoare de motivare personală care să detalieze studiile, locurile de muncă în cazul în care există, justificarea necesității sponsorizării din punct de vedere social și material, motivația personală pentru obținerea permisului de conducere
3. Anchetă socială eliberată de către primăria de care aparține solicitantul
4. Ofertă/oferte de preţ valabile din partea instituției care asigură instruirea (școala de șoferi), cuprinzând perioada/perioadele de instruire
5. În cazul minorilor: declaraţia părintelui / reprezentantului legal cu acordul participării la program și asumarea răspunderii supravegherii pe perioada instruirii. În cazul majorilor declaraţia de susţinere din partea directorului sau profesorului diriginte sau preotului sau asistentului social, prin care asumă răspunderea susținerii și supravegherii solicitantului pe perioada instruirii
6. Adeverință de venit/șomaj al solicitantului (dacă solicitantul nu lucrează, adeverința de venit/șomaj al părinților)
7. Un document care să ateste nivelul studiilor absolvite (copie după diplomă, adeverință de la școală, etc.)
8. Constituie avantaj: anexarea unei adeverințe din partea angajatorului din care să reiasă că existența permisului de conducere este o condiție sau un avantaj în obținerea locului de muncă
9. Constituie avantaj: anexarea unei recomandări din partea unei organizații nonguvernamentale (ONG) sau a unei instituții de stat (o școală, un centru de plasament, sau o altă instituție care aparține de Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului) care să ateste necesitatea acestei sponsorizări în cazul solicitantului și care să recomande solicitantul pentru Program.
OBSERVAȚII
- Documentele de studiu se prezintă în copie, conformitatea lor fiind confirmată de persoana specificată la punctul 5 de mai sus.
- Dosarele care nu conțin documentele solicitate la punctele 1-7 vor fi considerate neeligibile.
- Doar dosarele complete, trimise în termen vor ajunge în fața juriului, nu se acordă posibilitatea completării ulterioare al dosarului de aplicare.
- Documentele expediate nu vor fi returnate solicitanţilor.
TERMENE LIMITĂ
Înscrierea la școala de șoferi: în termen de o lună de la semnarea contractului.
Finalizarea cursurilor teoretice și practice la școala de șoferi: până în 31 octombrie 2018.

IMPORTANT
Pe prima pagină a dosarului se menţionează următoarele date:
Numele solicitantului, numărul de telefon, adresa de e-mail. În cazul minorilor, numele părintelui/ reprezentantului legal, numărul de telefon, adresa de e-mail. În cazul solicitanților cu vârsta de peste 18 ani: numele celui care recomandă (director, profesor diriginte, preot, asistent social, etc.), numărul de telefon, adresa de e-mail.
Dosarul de participare se trimite într-un singur exemplar prin poştă, la adresa: Fundația Pentru Comunitate, 400603 Cluj, Bd. 21 decembrie 1989 nr. 77, Et. 1, The Office C.  Pe plic se menţionează: Permis pentru viitor!
Termenul limită de depunere a documentaţiei (data expedierii poștale): 27 ianuarie 2018.
Nu vor fi evaluate dosarele trimise după termenul limită sau cele incomplete.
Dosarele complete vor fi evaluate de specialiști în educație și asistenți sociali; punctajul se va acorda în funcţie de rezultatele la învățătură, scrisoarea de motivație personală și situația socială. În procesul evaluării dosarelor, solicitanții pot fi contactați telefonic în vederea obținerii unor informații suplimentare. Lista câștigătorilor va fi aprobată de Consiliul Director al Fundației Pentru Comunitate. Fundația va încheia contracte cu solicitanţii câştigători. Câştigătorii vor primi sponsorizarea doar după semnarea şi returnarea contractului de sponsorizare.
Suma acordată fiecărui câştigător va fi virată în contul bancar menţionat în contractul de sponsorizare. Detaliile privind decontul referitor la suma sponsorizată vor fi precizate în contractul de sponsorizare.
Rezultatele vor fi publicate pe site-urile www.pentrucomunitate.ro și www.molromania.ro până la data de 28 februarie 2018, iar câştigătorii vor fi înștiințați în scris până pe 15 martie 2018.

Informaţii şi detalii suplimentare se pot obţine sunând la numărul 0752-018760 (în zilele lucrătoare, între orele 10.00-17.00) sau scriind la adresa de e-mail permis@pentrucomunitate.ro.